September 11, 2017

February 3, 2017

January 20, 2017

Please reload

Recente berichten

Hoe blijf je slank op vakantie

July 19, 2017

Het is een veel gestelde vraag in deze tijd! Misschien ben je al op vakantie of sta je op het punt om te gaan. Natuurlijk heb je zin om te gaan genieten, maar dit hoeft niet ten koste te gaan van de afgevallen pondjes. Door een beetje op te letten en bewuste keuzes te maken kun je je calorie inname behoorlijk beperken.
 

Het begint al met de reis. Onderweg in wegrestaurants, tankstations of luchthavens is het erg moeilijk om iets gezond te eten en bovendien is het meestal erg duur. De mogelijkheden zijn meestal beperkt tot snelle happen, die vaak vol verzadigde vetten en suikers zitten. Voedingstoffen die je alleen maar moe en futloos maken.

Soms ontkom je er niet aan en eet je op zo’n moment iets wat je normaal gesproken thuis niet zou kiezen. Maak je er geen zorgen over. Het is helemaal niet erg om een keer iets ongezond te eten en bovendien kan je het op dat moment toch niet veranderen. Als je dit wil voorkomen, kan je natuurlijk ook je eigen maaltijden meenemen.
 

Maaltijden meenemen in het vliegtuig is wat onhandiger dan in de auto, maar het is zeker mogelijk. Wat je mee zou kunnen nemen:

 

  • Vers fruit. Een appel of een banaan kan zo in je tas. Een bakje met aardbeien, meloen, kiwi etc is ook makkelijk mee te nemen.

  • Een appel in stukken met kaneel en rozijnen.

  • Een bakje gedroogd fruit, zoals abrikozen, pruimen of rozijnen met een handje ongezouten noten, zoals walnoten en amandelen.

  • Voorgesneden rauwkost, zoals wortels, komkommers, cherrytomaatjes en paprika.

  • Een paar plakken dadel- of vijgenbrood.

  • Een paar plakken zelfgemaakt bananenbrood.

 

Aangekomen op je zonnige bestemming hoeft het niet meteen te betekenen dat je alle remmen losgooit. Het zou toch zonde zijn, als je een paar kilo zwaarder terugkomt. Dat is ook nergens voor nodig, want gezond eten op vakantie kan best. Ook op een manier dat je iedere dag uit eten kan en dat glaasje wijn kunt drinken! Met deze tips kun je gezond eten op vakantie zonder al te veel moeite:

 

  • Neem geen broodmandje vooraf. Zonde van je trek en van de calorieën. Misschien vergt het wat discipline van je, maar deze calorieën heb je dan wel bespaard!
     

  • Kies voor zoveel mogelijk groenten op je bord, omdat die je een vol gevoel geven, relatief weinig calorieën bevatten en vol vitamines, mineralen en vezels zitten.
     

  • Bestel als hoofdgerecht bij voorkeur gegrilde vis, kip, kalkoen, schaal- of schelpdieren of een vegetarisch gerecht. Neem niet elke dag frietjes bij je eten.
     

  • Genieten mag! Natuurlijk wil je genieten van het lekkers dat jouw vakantieland te bieden heeft, maar neem niet iedere dag een tussendoortje. Ga hier bewust mee om. Iedere ochtend wat lekkers bij de koffie, iedere middag aan de borrel met Franse kaasjes en iedere avond Italiaans schepijs is niet nodig. Spreek met jezelf af dat je hier 2 of 3 keer per week van mag genieten.
     

  • Drink veel water! Frisdranken en sappen, ook light, bevatten veel ongezonde stoffen en zijn vaak echte caloriebommen. Kies daarom wat vaker voor water. Bedenk dat je, al drink je maar de helft van de keren water, je beter bezig bent dan wanneer je steeds voor frisdrank of sap kiest.
     

  • Hou je van een glas wijn bij het eten? Prima, geniet ervan! Zorg er wel voor dat het niet vier of vijf glazen per dag worden. Door af en toe de alcohol

     

    te laten staan, krijg je minder calorieën binnen en bovendien zal je je fitter voelen.
     

  • Blijf in beweging! Ga lekker wandelen, fietsen en zwemmen.
     

Fijne vakantie!

Please reload

Please reload

Archief

© 2020 by FOODCOACHLISETTE.NL