September 11, 2017

February 3, 2017

January 20, 2017

Please reload

Recente berichten

5 Tips om de feestdagen gezond & fit door te komen

December 19, 2016

 

De dagen zijn al donker en koud. Ik vind deze tijd echt heel gezellig met alle lichtjes bij iedereen in de tuin en al die versierde balkons. Ik word blij van de hele dag kerstliedjes op de radio en kan heerlijk wegzwijmelen bij kerstfilms. Ook geniet ik van kroelen op de bank met warme pantoffels, een kopje thee en de kaarsjes aan.


Tegelijkertijd wil ik ook de laatste weken van het jaar fit doorkomen en niet helemaal los gaan op alle gezellige avondjes en kerstborrels! Op de een of andere manier heb ik ook veel meer trek in lekkere dingen. Wat overigens al begonnen is toen Sinterklaas naar Nederland kwam ;-).

 

Hoe blijf je nou gemotiveerd in de laatste weken van het jaar? Hoe kan je genieten van deze gezellige dagen, zonder je schuldig te voelen? Ik geef je een paar tips om deze laatste weken toch gezond & fit door te komen.

 

  • Onthoud wat je doel is
    Stel je voor...Je hebt je doel bereikt! Hoe voel je je dan? Onthouden wat je doel is, hoe je je dan voelt en hoe je er dan uit zult zien is het enige wat je hoeft te doen. Doorzetten en volhouden dus! Eet op de dagen waarop je niets bijzonders te doen hebt gezond, zodat je bijvoorbeeld met kerst van de heerlijke gerechten kan genieten.

     

  • Goed ontbijten
    In deze koude en donkere dagen heb ik veel meer zin in warme gerechten. In de ochtend maak ik daarom een warme havermoutpap of een lekker omeletje met groente. Rijk aan goede voedingsstoffen, waar je energie van krijgt, je fitter van gaat voelen en waarmee je de dag goed van start gaat!

     

  • Ga sporten
    Om van de bank af te komen en te gaan sporten is soms lastig, maar denk aan het heerlijke gevoel achteraf. Dat uurtje sporten geeft je zoveel energie en dat is wat je juist nu nodig hebt! Je kan trots zijn op jezelf, je bent fitter en je hebt weer wat extra calorieën verbrand. 

     

  • Afspreken met jezelf
    Om te voorkomen dat het sporten erbij in schiet, plan je de momenten waarop jij wilt sporten voor de komende weken in je agenda. Behandel deze afspraken op dezelfde manier als een ‘werk’-afspraak. Dus als iemand vraagt of jij...., zeg dan NEE. Dus inplannen die afspraken, niet meer over nadenken en gaan!

     

  • Geniet!
    Vergeet vooral niet te genieten van deze tijd met vrienden & familie! Het is zonde om op deze dagen alleen maar met gezond eten bezig te zijn. Besef dat je van één ongezonde maaltijd niet dik wordt, net als dat je van één gezonde maaltijd niet slank wordt! Dus geniet op de bijzondere momenten en voel je niet schuldig.  Als je the day after de draad gewoon weer oppakt, verdwijnen die extra decemberpondjes als sneeuw voor de zon!                   

Please reload

Please reload

Archief

© 2020 by FOODCOACHLISETTE.NL